Представлені на сайті ювелірні прикраси тимчасово не переміщуються в регіональні магазини мережі. Передплачені покупки надсилаємо «Новою Поштою»!
044499 55 55
з 9:00 до 21:00 (без вихідних)
Мої бажання
Кошик

Матування - стильна обробка ювелірних виробів

Відносно новим віянням в дизайні ювелірних виробів стало матування поверхні. Якщо раніше цінувався яскравий блиск золота, то зараз в моді благородне, трохи приглушене сяйво.

Специфіка матованих виробів із золота

Ювеліри вже давно використовують прийом поєднання дзеркальної і матової поверхонь, але популярність матування у виготовленні золотих прикрас відбулася зовсім недавно. Мода на стриману елегантність з кожним днем ​​відвойовує все більше позицій у викличної сексуальності, і це відбивається у всьому - в сукнях, взутті, аксесуарах і, звичайно ж, у прикрасах.

Однак за ефектний і стильний вигляд матованих золотих виробів доводиться платити необхідністю частого чищення. У мікронерівностях поверхні дуже швидко накопичуються дрібні часточки бруду, які негативно впливають на естетику прикрас. Їх можна чистити за допомогою спеціалізованої ювелірної косметики без використання полірувальної серветки. Найкраще з забрудненнями на матовому золоті справляється ультразвук.

Ультразвукове очищення дозволяє швидко і якісно видалити з ювелірних виробів будь-який бруд, в тому числі жири і органічні сполуки. В основі методу є вплив ультразвукових коливань миючого розчину на поверхню зануреного у нього твердого тіла. Кавітаційний потік проникає в усі важкодоступні місця, повертаючи прикрасі колишню красу.

Варто пам'ятати і про те, що матовані прикраси вимагають обережного поводження. Зберігати їх потрібно окремо від інших виробів, адже якщо на матовій поверхні з'явиться хоч найменша подряпина, позбутися від неї буде практично неможливо.

Способи матування

У загальному сенсі матування золота і срібла - це утворення на металі шорсткої поверхні. Ця процедура відноситься до чистових операцій і виконується кількома способами, від яких залежить, буде поверхню більш чи менш дрібнозернистою.

  1. Оброблення щітками. Щітка має досить просту конструкцію: її основою є дерев'яна або металева втулка, на якій на декількох рівнях закріплені пучки тонкого дроту зі сталі або міді діаметр трохи більше 1,2 мм. Високошвидкісне обертання щіток надається завдяки двигуну. Поверхня виробу під таким впливом згладжується і стає рівномірно матовою. Майстер повинен звертати увагу на те, щоб щітки не дуже сильно тиснули на прикрасу щоб уникнути появи глибоких подряпин і вм'ятин.
  2. Використання чекан. Карбівки - це стрижні зі сталі з перемінним перетином і гравірованою рискою на робочій підставці. Б'ючи по чеканам молотком і поступово пересуваючи його по виробу, можна отримати грубозернисту поверхню з матовою дрібною насічкою.
  3. Дробоструминне/піскоструминне оброблення. Кварцові частинки діаметром 50-80 мкм. під великим тиском подаються на поверхню металу, вибиваючи на ньому мікроскопічні нерівності. Готовий виріб набуває вид посипаного дорогоцінним піском. Цей спосіб найчастіше використовують в масовому виробництві. У виготовленні прикрас за індивідуальними замовленнями піскоструминне оброблення не знайшло свого застосування. Можлива комбінація «піскоструйки» з іншими методами: магнітним галтуванням, хімічним поліруванням, крацуванням. Можна отримати безліч цікавих візуальних ефектів, згладжуючи поверхню в більшій чи меншій мірі.
  4. Хімічне витравлення. Прийнятне тільки для срібла, оскільки воно, на відміну від золота, піддається впливу емульсії. Вона немов «під'їдає» метал, який стає матовим. Аналогічного ефекту можна домогтися, просто прокип'ятивши срібний виріб в суміші кислот.
  5. Лазерне матування. Як зрозуміло з назви, матування виконується лазерним променем. Через те, що йому піддається тільки верхній, дуже тонкий шар металу, після активного носіння матова поверхня повертає собі глянець.

Матування, як фінішна операція, виконується на останньому етапі виробництва ювелірних виробів. Воно відповідає за основне завдання чистової обробки - надання прикрасі завершеного вигляду. Завдяки комбінації машинної і ручної праці майстрам вдається створити органічний образ, втілений в золоті або сріблі.